Neue Publikationen:

  • Zimmermann, D., Klee, A., & Kaspar, K. (2023). Political news on Instagram: influencer versus traditional magazine and the role of their expertise in consumers’ credibility perceptions and news engagement. Frontiers in Psychology, 14, 1257994. 

  • Kaspar, K., Burtniak, K., & Rüth, M. (2023). Online learning during the Covid-19 pandemic: How university students’ perceptions, engagement, and performance are related to their personal characteristics. Current Psychology, online first.

  • Willemsen, P., Newen, A., Prochownik, K., & Kaspar, K. (2023). With great(er) power comes great(er) responsibility: an intercultural investigation of the effect of social roles on moral responsibility attribution. Philosophical Psychology, online first, 1–27.

  • Weyers, J., Kramer, C., Kaspar, K., & König, J. (2024). Measuring pre-service teachers’ decision-making in classroom management: A video-based assessment approach. Teaching and Teacher Education, 138, 104426. 

  • Meier, J. V., Noel, J. A., Kaspar K. (2023). Understanding psychology students’ perspective on video psychotherapy and their intention to offer it after graduation: a mixed-methods study. Frontiers in Psychology, 14, 1234167.

  • Rüth, M., Schmelzer, M., Burtniak, K., & Kaspar, K. (2023). Commercial exergames for rehabilitation of physical health and quality of life: a systematic review of randomized controlled trials with adults in unsupervised home environments. Frontiers in Psychology, 14, 1155569.

  • Spilles, M., Huber, C., Kaspar, K., & Hennemann, T. (2023). Die Bedeutung der von Grundschulkindern wahrgenommenen Beziehung zu ihrer Klassenlehrkraft für deren Einhaltung von Klassenregeln. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, online first, 1–19.

  • König, J., Heine, S., Kramer, C., Weyers, J., Becker-Mrotzek, M., Großschedl, J., Hanisch, C., Hanke, P., Hennemann, T., Jost, J., Kaspar, K., Rott, B., & Strauß, S. (2023). Teacher education effectiveness as an emerging research paradigm: a synthesis of reviews of empirical studies published over three decades (1993–2023). Journal of Curriculum Studies, online first, 1–21.

  • Roth, K. & Kaspar, K. (2023). When company decisions harm or help the environment: The influence of social context and affective state on moral and causal responsibility attributions. Current Psychology, 42, 6357–6371.

  • Smith, E., Michalski, S., Knauth, K. H. K., Kaspar, K., Reiter, N., & Peters, J. (2023). Large‑Scale Web Scraping for Problem Gambling Research: A Case Study of COVID‑19 Lockdown Effects in Germany. Journal of Gambling Studies, 39, 1487–1504.

  • Zimmermann, D., Wehler, A., & Kaspar, K. (2023). Self-representation through avatars in digital environments. Current Psychology, 42, 21775–21789. 

 



Aktuelle Kongressbeiträge:

  • Rüth, M., Jansen, M., & Kaspar, K. (2023). Reducing cheating behavior in online exams by considering students’ needs, conceptions, and reasons. 20th Biennial EARLI Conference, 22.–26.08.2023, Thessaloniki, Griechenland.
  • Salzmann, S., Strauß, S., König, J., & Kaspar, K. (2023). Beschreibung und Evaluation eines videobasierten Selbstlernmoduls für Lehramtsstudierende zur Schulung der professionellen Unterrichtswahrnehmung mit dem Fokus Klassenführung. 10. GEBF-Tagung 2023, 27.02.–02.03.2023, Duisburg/Essen.
  • Weyers, J., Kramer, C., Kaspar, K., & König, J. (2023). Decision-Making im Classroom Management standardisiert messen - Zum Einsatz eines videobasierten Testinstruments in der Lehrkräfteausbildung. 10. GEBF-Tagung 2023, 27.02.–02.03.2023, Duisburg/Essen.
  • Rüth, M. & Kaspar, K. (2023). Online-Lernen während der Covid-19-Pandemie: Wie Wahrnehmung, Engagement und Leistung von Studierenden an Hochschulen mit ihren persönlichen Eigenschaften zusammenhängen. 10. GEBF-Tagung 2023, 27.02.–02.03.2023, Duisburg/Essen.